Intro til forløb
· Dagens program
o Stomp med basketball
o Inspirations-video J
§ http://www.youtube.com/watch?v=ik8jICj8juc
o Intro til ”Idræts-cirkus”
Stomp med basketball
· Hver elev tildeles en basketball
· Klassen inddeles i tre grupper, som starter med at øve deres rytme
o Hold 1: 'Lav dribling' Rammer gulvet på ottendedele.
o Hold 2: 'Høj dribling'. Rammer gulvet på fjerdedele.
o Hold 3: ' 'Grund-kast'. 'Klask' på ét-slaget, og rammer gulvet på tre-slaget.
· Når rytmerne er på plads, skal vi prøve at sætte det hele sammen
o Hold 1 begynder, idet der kommer en person ind fra hver side. 'Lav dribling' begynder og sætter dermed tempoet for de andre, hvilket er nødvendigt da det er ved den lave dribling "grænserne mødes".
o Herefter kommer Hold 2 ind, igen fra hver sin side. Der er endnu ingen faste pladser
o Til sidst kommer Hold 3 ind på samme måde, idet de laver 'Grundkast'. 'Grundkast' siger klask på bolden på ét, og bold i gulvet på tre.
· De tre grupper spiller nu sammen i en rytmisk helhed.
o Når alle boldspillere er på scenen begynder de, mens de fortsætter rytmen, at forme en cirkel.
o Når alle er med tælles der ned til "pause". Fx 2, 3, 4 - PAUSE. Alle holder bolden i ro, og der tælles igen, så man er klar til fælles start. 2, 3, 4 - 1!
o Alle går efterhånden over i 'Grundkast' (klask-bong) som grundrytme, mens de går ud på en lang linje
o Herefter går Hold 1 i gang med 'Lav Dribling', derefter går Hold 2 i gang med 'Høj Dribling' efterfulgt af Hold 3 med 'Kast i Gulv'.
· Herefter byttes rundt, så alle til sidst har prøvet alle rytmer