Arbejdsseddel
- Idræt – teori og træning, s. 9-17
(30 min) - gruppearbejde
- Klassen opdeles i 6 grupper, som arbejder med hver sit kapitel
- I skal læse teksten grundigt, så I forstår den à I skal kunne udvælge det mest relevante/vigtige information à Dette skal I alle kunne forklare i en ny gruppe
- I nogle afsnit vil det give mening, at finde yderligere information i andre afsnit i bogen
- Tal derefter i gruppen om afsnittet – hvad er svært at forstå?
- Lav 2-4 spørgsmål til jeres tekst, der skal formuleres som ’definition’ + ’ord’ à
- fx: ’muskler med modsat virkning i en bevægelse’ + ’antagonist’
- ’bindevævshinder der findes omkring mskler, knogler og led’ + ’muskelfascien, benhinden og ledkapslen’
- ’materiale der ligger mellem cellerne’+ ’intercellulært materiale’
Afsnit:
- Muskler I, s. 10
- Muskler II, s. 11-12
- Støttevæv + bruskvæv
- Bindevæv + knoglevæv
- Rørknoglens opbygning
- Ledlære
- Skelettet + hvirvelsøjlen
(20 min) - Matrixgrupper
- Grupperne splittes op, så der dannes 6 nye grupper
- Hver person gennemgår sit afsnit – efterfølgende stilles de spørgsmål, som der er forberedt til afsnittet à Resten af gruppen svarer
(30 min) – Quizlet
- Klik på dette link
- Alle gruppers spørgsmål indsættes i quizlet, som der arbejdes med individuelt
- Hver person bruger først minimum 5 min på ’flashcards’
- Herefter kan der prøves kræfter med ’test’ og ’scatter’
(5 min) - Opsamling
Grupper:
- Xxx, Xxx, Xxx, Xxx
- Xxx, Xxx, Xxx, Xxx
- Xxx, Xxx, Xxx, Xxx
- Xxx, Xxx, Xxx, Xxx
- Xxx, Xxx, Xxx, Xxx
- Xxx, Xxx, Xxx, Xxx
- Xxx, Xxx, Xxx, Xxx